keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

Aurinko paistaa risukasaankin välillä

Olen ollut sangen alakuloinen viime päivät, mutta tänään tuntui kuin universumi olisi päättänyt piristää minua pikkuisilla lahjoilla. Naurakaa vaan, mutta kyllä ihan materialistisetkin asiat voivat tehdä onnelliseksi yllättävässä määrin.

Kävi ensinnäkin niin, että sain tiedon, että rikki mennyt Samsungin minijärkkärini oli palautunut huollosta. Riitelin sitä huoltoon laittaessani huoltojäpisköiden kanssa siitä, kattaako takuu korjauksen vai ei. Jäpiskät olivat sitä mieltä, että ei, kun "tää on ihan selvästi jostain ottanut osumaa". Minä jääräpäisesti sanoin, että laitetaan se arvioon. Pelottelivat vielä arvion hinnalla, joka tulisi minun maksettavakseni, jos vika ei olisi takuun piirissä. Ja kuinka kävi - huolto meni takuun piikkiin, kulut minulle 0€, ja kamerassa softapäivitys sekä uusi objektiivi!

Olisin pärjännyt ihan tuolla onnenpotkulla, mutta minua onnisti vielä siinäkin, että sain Rajalalta tilaamani uuden kameran tänään. Se tuli perille aivan uskomattoman nopeasti noin 1,5 vuorokaudessa. Tänään olen siis saanut räpeltää räpeltämästä päästyäni uudella kameralla. (Onnea himmentää vain se, että tilaamani toinen objektiivi ei näyttäisi käyvän tuohon kameraan. Tyhmä, tyhmempi, Tanja.)


Kolmanneksi hain tänään Taina Haurun Sisustat-liikkeestä tilaamani Chilewichin kynnysmatot ja tabletit, sain ne paikoilleen, ja silitin ja ripustin ikkunaan uudet-vanhat verhot, jotka rimmaavat Chilewich-kamppeiden kanssa. Ruokailutilan uudesta ilmeestä pitää räpsiä kuvia uudella kameralla ihan piakkoin. Tänään en onnistunut saamaan oikein julkaisukelpoisia kuvia, jotenkin auringonlasku värjäsi kaiken punertavaksi ja voipa olla kuvaajassakin vikaa, mutta tässä nyt yksi kuitenkin.


Ja vielä muutama muu testiräpsy. Ainakin syväterävyyttä (tulikohan nyt oikea termi) pystyy säätämään tällä pelillä ihan toisella tavalla kuin pikku-Samsungilla.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jäikö jotain mielen päälle? Sano se täällä!